Informacja z LVIII sesji Rady Miejskiej
W dniu 27 października br. w sali Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji w Korfantowie odbyły się obrady LVIII sesji RM w Korfantowie. W sesji uczestniczyło 14 radnych, 17 sołtysów, Burmistrz Korfantowa kierownicy gminnych jednostek organizacyjnych, dyrektorzy szkół oraz zaproszeni goście.
Porządek obrad przedstawiał się następująco:
1. Otwarcie obrad i stwierdzenie prawomocności obrad.
2. Informacja Burmistrza o pracy międzysesyjnej.
3. Interpelacje i wnioski radnych.
4. Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych za poprzedni rok szkolny, w tym o wynikach sprawdzianów i egzaminów:
a) wystąpienie Burmistrza Korfantowa;
b) dyskusja i pytania radnych.
5. Podjecie uchwał w sprawie:
a) zmieniająca uchwałę w sprawie określenia szczegółowych zasad, sposobu i trybu udzielenia ulg w spłacie należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny, przypadających Gminie Korfantów i jej jednostkom podległym oraz warunki dopuszczalności pomocy publicznej w przypadkach, w których ulga stanowić będzie pomoc publiczną;
b) określenia dziennych stawek opłaty targowej, zasad jej ustalania, poboru i terminów płatności oraz zarządzenia poboru opłaty w drodze inkasa wraz z autopoprawką;
c) podatku od środków transportowych;
d) zmieniająca uchwałę w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości, zwolnień od podatku od nieruchomości oraz wzorów formularzy dla potrzeb ustalenia podatku od nieruchomości;
e) zmian w budżecie Gminy Korfantów na 2010 rok;
f) zmian budżetu Gminy Korfantów na 2010 rok;
g) wyrażenia zgody na nabycie działki za cenę przewyższającą jej wartość szacunkową.
6. Odpowiedzi na zgłoszone interpelacje i wnioski radnych.
7. Wolne wnioski, komunikaty i ogłoszenia.
8. Przyjęcie protokołu z LVII sesji Rady Miejskiej.
9. Zamknięcie obrad LVIII sesji Rady Miejskiej w Korfantowie.
W pierwszej części obrad Rada najwięcej uwagi poświęciła omówieniu sytuacji oświatowej przedstawionej przez Pania Jolantę Grzegorzewicz- Naczelnika Wydziału Edukacji i Spraw Społecznych w kontekście realizacji zadań oświatowych za poprzedni rok szkolny oraz wyników egzaminów i sprawdzianów, a także wykonanych zadań inwestycyjnych w placówkach oświatowych.
Radni zgłosili także trzy interpelacje, które dotyczyły: biblioteki w Przechodzie, naprawy nawierzchni na ul. Pocztowej we Włodarach, oraz kwoty przeznaczonej na walkę ze skutkami powodzi w naszej Gminie.
W drugiej części sesji podjęto wszystkie zaproponowane w porządku obrad uchwały oraz przyjęto protokół z poprzedniej sesji. Najwięcej emocji wzbudziła uchwała o opłacie targowej, której wysokość decyzją Rady została zróżnicowana i zmieniona.