Informacja nt. XV sesji rady Miejskiej w Korfantowie
30 listopada br. odbyły się już XV obrady sesji Rady Miejskiej w Korfantowie.
W sesji uczestniczyło 14 radnych (nieobecny radny J. Oleś) oraz 20 sołtysów oraz zaproszeni goście. Porządek sesji przedstawiał się następująco:
1. Otwarcie obrad i stwierdzenie prawomocności obrad.
2. Informacja Burmistrza o pracy międzysesyjnej.
3. Interpelacje i wnioski radnych.
4. Informacja Samorządu Województwa Opolskiego dotycząca dalszego funkcjonowania Opolskiego Centrum Rehabilitacji w Korfantowie:
a) wystąpienie przedstawiciela Samorządu Województwa Opolskiego;
b) dyskusja i pytania radnych.
5. Przedstawienie założeń znowelizowanej ustawy o porządku i czystości w gminie w kontekście nowych obowiązków dla samorządu:
a) wystąpienie Burmistrza Korfantowa;
b) dyskusja i pytania radnych.
6. Informacja o złożonych uwagach do projektu planu zagospodarowania przestrzennego części Korfantowa wraz z propozycją ich rozstrzygnięcia:
a) wystąpienie Burmistrza;
b) dyskusja i pytania radnych;
c) podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Korfantów pod lokalizację elektrowni wiatrowych wraz z niezbędną infrastrukturą na obszarze części miejscowości Włodary, Rynarcice, Kuropas i Myszowice .
7. Podjęcie uchwał:
a) w sprawie udzielenia upoważnienia do udzielenia odpowiedzi na skargę oraz do udzielenia pełnomocnictwa procesowego;
b) w sprawie przyjęcia Rocznego Programu Współpracy Gminy Korfantów z organizacjami pozarządowymi na 2012 rok;
c) zmieniająca uchwałę w sprawie podatku od środków transportowych;
d) w sprawie zmian w wieloletniej prognozie finansowej;
e) w sprawie zmian budżetu Gminy Korfantów na 2011 rok;
f) w sprawie zmian w budżecie Gminy Korfantów na 2011 rok;
g) w sprawie skargi na działalność Burmistrza Korfantowa.
8. Odpowiedzi na zgłoszone interpelacje i wnioski radnych.
9. Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej dotycząca analizy oświadczeń majątkowych za 2010 rok złożonych przez : burmistrza, radnych, kierowników jednostek organizacyjnych i osób wydających decyzje w imieniu burmistrza dokonana przez podmioty do niej zobowiązane.
10. Wolne wnioski, komunikaty, ogłoszenia.
11. Przyjęcie protokołu z obrad XIV sesji Rady Miejskiej.
12. Zamknięcie obrad XV sesji Rady Miejskiej w Korfantowie.
Przewodniczący Rady Miejskiej, Burmistrz Korfantowa oraz radni wnieśli o wprowadzenie następujących zmian do porządku obrad:
- wycofanie punktu 4 w całości (ze względu na nieobecność gości zaproszonych z Urzędu Marszałkowskiego);
- dodanie do punktu 7 -podjęcie uchwał:
- w sprawie przystąpienia Gminy Korfantów do realizacji projektu pn. ,,Rodem Korfantowianin, a w przyszłości Europy obywatel” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki- Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych;
- i) w sprawie przystąpienia Gminy Korfantów do realizacji projektu systemowego pn. ,,Program indywidualizacji procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki- Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działalnie p.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych.
- j) w sprawie obniżenia średniej ceny skupu żyta jako podstawy obliczenia podatku rolnego na obszarze gminy na 2012 rok.
Interpelacje i wnioski zgłosili:
- radny Andrzej Kruczkiewicz w sprawie przedstawienia kosztów budowy gimnazjum w Korfantowie oraz planowanego remontu zabytkowej remizy w Korfantowie i kosztów funkcjonowania tego obiektu w przyszłości;
- radny Ryszard Huzar w sprawie dalszego zagospodarowania materiałów pozostałych po budowie gimnazjum.
Tematykę związaną ze zmianami przepisów dotyczących gospodarki odpadami oraz skutkami zmiany ustawy o porządku i czystości w gminie przybliżył Pan Adam Zioło – Naczelnik Wydziału Gospodarki, Ekologii i Nieruchomości.
Natomiast Pan Gracjan Kurzeja- Naczelnik Wydziału Infrastruktury Komunalnej i Inwestycji przedstawił zgłoszone przez mieszkańców wnioski dotyczące planu zagospodarowania przestrzennego części Korfantowa wraz z propozycją ich rozstrzygnięcia przez burmistrza.
Rada podjęła również wszystkie zaproponowane w porządku uchwały, które dostępne są w Biuletynie Informacji Publicznej : www.bip.korfantow.pl oraz przyjęli protokół z XIV sesji Rady Miejskiej.
Poniżej przedstawiamy kilka zdjęć sesji.