- INWESTYCJE
- >
- Termomodernizacja
- >
- Przedszkole w Ścinawie Nyskiej
Termomodernizacja obiektu użyteczności publicznej w miejscowości Ścinawa Nyska
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2014-2020 w ramach:
Osi priorytetowej III – Gospodarka niskoemisyjna
Działania 3.2 – Efektywność energetyczna
Poddziałania 3.2.1 - Efektywność energetyczna w budynkach publicznych
Tytuł projektu: „Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej na terenie Subregionu Południowego”
________________________________________________________________________________________________________________
W roku 2016 Gmina Korfantów ogłosiła przetarg nieograniczony na zadanie pn. „Wykonanie modernizacji centralnego ogrzewania wraz z wymianą kotła na kocioł opalany „eko – groszkiem”, wymiana stolarki okiennej i drzwiowej zewnętrznej oraz ocieplenie elewacji wraz z robotami malarskimi wewnętrznymi i zewnętrznymi wraz robotami towarzyszącymi w budynku Przedszkola w Ścinawie Nyskiej przy ul. Nyskiej 59”, realizowanego w ramach zadania inwestycyjnego gminy pn.: „Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej i oświatowej w miejscowościach Korfantów, Ścinawa Mała i Ścinawa Nyska”. Na przedmiot umowy składał się zakres rzeczowy robót, wynikający z oferty Wykonawcy, specyfikacji istotnych warunków zamówienia w skład, której wchodziła dokumentacja budowlana, dokumentacja przetargowa, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, polegający na wykonaniu modernizacji centralnego ogrzewania wraz z kotłownią opalaną paliwem stałym, wymiana stolarki okiennej i drzwiowej zewnętrznej oraz wykonanie instalacji odgromowej i ocieplenia elewacji wraz z pomalowaniem w budynku Przedszkola w Ścinawie Nyskiej, zgodnie z projektem budowlano – wykonawczym ocieplenia i kolorystyki elewacji wraz z wymianą stolarki okiennej i drzwiowej w budynku Przedszkola w Ścinawie Nyskiej.
Realizacja przedmiotu zamówienia podzielona została na dwa etapy.
Zakres rzeczowy obejmował m. in.:
1. W zakresie kotłowni:
- demontaż istniejącego kotła c. o., demontaż istniejącego orurowania, wraz z usunięciem zdemontowanego kotła i orurowania z budynku i transportem do punktu skupu złomu,
- wykonanie instalacji elektrycznej podłączenia kotła z wewnętrzną instancją elektryczną wraz z niezbędnym osprzętem, w tym zabezpieczeniem w skrzynce;
- roboty ogólnobudowlane rozbiórkowe, skucia, wykucia, przekucia, w tym: demontaż istniejącej stolarki drzwiowej (2 sztuki o wym. 90 cm x 180 cm) wraz z ich utylizacją, skucie nierówności ścian;
- Roboty ogólnobudowlane obejmujące między innymi:
- roboty malarskie ścian i sufitów całego pomieszczenia farbą emulsyjną koloru białego
- uzupełnienie tynków ścian i sufitów
- montaż drzwi o konstrukcji stalowej i odporności pożarowej EI 30
- przebudowa schodów przy wejściu do kotłowni,
- wprowadzenie do istniejącego przewodu dymowego wkładu ze stali kwasoodpornej – żaroodpornej
- wentylacja kotłowni
- wykonanie montażu kotła c. o. opalany eko – groszkiem”
- montaż pompy obiegowej
- wyposażenie kotłowni w gaśnicę proszkową, tablice informacyjną ze schematem kotłowni, instrukcję BHP, p. poż.,
2. W zakresie wymiany instalacji centralnego ogrzewania:
- demontaż istniejącego i wykonanie montażu nowego naczynia wzbiorczego systemu otwartego t
- demontaż istniejącego orurowania, armatury, 20 szt. grzejników stalowych 2 - płytowych a także pozostałych elementów istniejącej instalacji c. o.;
- montaż nowej instalacji z rur stalowych cienkościennych ze stali, łączonych na zaprasowywane łączniki.
- wykonanie odwodnienia instalacji,
- roboty remontowo budowlane związane z montażem nowej instalacji c. o.
- usunięcie złomu z budynku;
- usunięcie gruzu i innych odpadów z budynku oraz ich utylizacja,
3. W zakresie wymiany stolarki drzwiowej i okiennej, elewacji oraz instalacji odgromowej, a także robót wewnątrz budynku:
- zabezpieczenie wykładzin dywanowych, mebli w pomieszczeniach oraz rolet wewnętrznych na czas robót budowlanych;
- demontaż obudowy drewnianej okien w łazience na parterze o pow. ok. 8 m2;
- wykucie z muru okien w ilości 41 szt., podokienników wewnętrznych, ościeżnic drzwiowych w ilości 3 szt. oraz demontaż krat w oknach piwnicy;
- wstawienie nowej stolarki okiennej w miejscu zdemontowanej w całym budynku,
- montaż parapetów zewnętrznych,
- montaż parapetów wewnętrznych,
- wstawienie nowej stolarki drzwiowej zewnętrznej
- wymiana istniejących obróbek blacharskich,
- wymiana podbitki z desek,
- ułożenie na stropodachu izolacji cieplnych i przeciwdźwiękowych z wełny mineralnej,
- wymiana części instalacji odgromowej,
- wykonanie ocieplenia elewacji płytami styropianowymi o grubości 12 cm,
PRZED REALIZACJĄ:
Zgodnie z wynikiem zamówienia prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego, przeprowadzonego w dniu 08.08.2016 roku na realizację zadania pn. Wykonanie modernizacji centralnego ogrzewania wraz z wymianą kotła na kocioł opalany „eko – groszkiem, wymiana stolarki okiennej i drzwiowej zewnętrznej oraz ocieplenie elewacji wraz z robotami malarskimi wewnętrznymi i zewnętrznymi oraz robotami towarzyszącymi w budynku Przedszkola w Ścinawie Nyskiej przy ul. Nyskiej 59, do realizacji przedmiotowego zadania wybrano ofertę firmy Przedsiębiorstwo Budowlane MOBUD Tomasz Mochoń, ul. Stokrotek 9, 48-303 Nysa, z wartością cenową brutto za realizację zadania w kwocie 298 597,28 zł.
W TRAKCIE REALIZACJI:
Realizację zadania zakończono protokolarnym odbiorem inwestycji dnia 23 grudnia 2016 roku.
Wartość inwestycji: 381 832, 90 zł brutto.
Na powyższą wartość inwestycji składa się:
- Łączny koszt robót budowlanych (zgodnie z wynikiem przetargu nieograniczonego): 298 597,28 zł brutto.
- Wydatki towarzyszące inwestycji (wydatki te obejmowały m.in. prowadzenie nadzoru inwestorskiego, tj. 4 920,00 zł, wykonanie dokumentacji budowlanej, tj. 17 220,00 zł, audytów energetycznych, tj. 6 549,75 zł, roboty dodatkowe nieobjęte zamówieniem podstawowym, tj. 17 056,27 zł, roboty uzupełniające polegające na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówienia, tj. 30 548,46 zł, roboty malarskie w pomieszczeniach na parterze i piętrze oraz wykonanie barierki przed budynkiem, tj. 6 941,14 zł): 83 235,62 zł brutto.
Opracowała:
Justyna Wolak
referent ds. gospodarki przestrzennej i infrastruktury komunalnej
Urzędu Miejskiego w Korfantowie