Realizacja projektu ``eUrząd dla mieszkańca Opolszczyzny``
Urząd Miejski w Korfantowie w listopadzie 2004 roku podpisał umowę z Urzędem Marszałkowskim w Opolu o przystąpieniu do projektu „eUrząd dla mieszkańca Opolszczyzny”. Do projektu przystąpiło 57 Jednostek Samorządu Terytorialnego z terenu województwa opolskiego. Polega on na kompleksowej komputeryzacji urzędów.
9 stycznia 2006 roku odbyło się spotkanie organizacyjne z przedstawicielami firmy Siemens, która zwyciężyła w przetargu. W ramach projektu nasz urząd zakupi:
- 34 komputery PC wraz z systemem operacyjnym, oprogramowaniem biurowym i antywirusowym,
- serwer plików i serwer www
- system obiegu dokumentów MunSol
- skaner
- zestaw do znakowania dokumentów przy pomocy kodów kreskowych
- kiosk internetowy
- 2 zestawy podpisów cyfrowych (certyfikat kwalifikowany, czytnik kart, karta procesorowa)
- modernizacja sieci LAN w budynku przy ul. Rynek 4
Większość komputerów, które posada urząd jest już przestarzała (najstarsze z 1996 roku) i konieczna jest ich wymiana. Zakup sprzętu był też niezbędny do spełnienia wymagań ustawowych, które kładą na urząd obowiązek umożliwienia załatwiania spraw przez internet.
Pozwoli on także na usprawnienie pracy urzędu i umożliwi prowadzenie części dokumentacji w formie elektronicznej, co przyczyni się do mniejszego zużycia papieru.
Koszt projektu dla naszego urzędu wyniesie 215 625 zł, z czego maksymalnie 75% kosztów kwalifikowanych zostanie zrefundowanych w ramach działania 1.5 ZPORR.