Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków (CEEB) – obowiązek składania deklaracji od 1 lipca 2021 r.
Deklarację musi złożyć każdy właściciel nieruchomości lub zarządca budynków.
Sama deklaracja CEEB będzie mogła być złożona elektronicznie lub w formie papierowej w Urzędzie Miejskim w Korfantowie.
Czym jest deklaracja?
To rodzaj ankiety w której podaje się:
- imię i nazwisko albo nazwę właściciela lub zarządcy budynku lub lokalu oraz adres miejsca zamieszkania lub siedziby;
- adres nieruchomości, w obrębie której eksploatowane jest źródło ciepła lub źródło spalania paliw;
- informacje o liczbie i rodzaju eksploatowanych w obrębie nieruchomości źródeł ciepła lub źródeł spalania paliw oraz o ich przeznaczeniu i wykorzystywanych w nich paliwach;
- numer telefonu właściciela lub zarządcy (opcjonalnie);
- adres e-mail (opcjonalnie).
Kogo dotyczy deklaracja?
Każdego właściciela lub zarządcę budynku lub lokalu który posiada źródło ciepła o mocy do 1 MW.
Kiedy składamy deklarację?
Od 1 lipca 2021 r.
Dla nowopowstałych budynków termin ten będzie wynosił 14 dni.
Dla budynków, które już istnieją właściciel lub zarządca będzie miał 12 miesięcy.
Uwaga obowiązek złożenia deklaracji jest nałożony ustawowo i za jego niewypełnienie w terminie grozi grzywna!
Jak możemy złożyć deklarację?
W formie elektronicznej, czyli przez Internet na stronie zone.gunb.gov.pl – preferowany sposób, którego funkcjonalność umożliwi proste i szybkie wypełnienie dokumentu.
W formie papierowej – wypełniony dokument można będzie wysłać listem albo złożyć osobiście w Urzędzie Miejskim w Korfantowie. Formularze do pobrania na stronie https://zone.gunb.gov.pl/dokumenty-do-pobrania/
Więcej informacji na stronie GUNB: www.gunb.gov.pl/strona/centralna-ewidencja-emisyjnosci-budynkow-faq
Za budowę systemu CEEB odpowiada Główny Urząd Nadzoru Budowlanego.
Załączniki: