W dniu 23 września br. odbyły się obrady XLIII sesji Rady Miejskiej w Korfantowie. W sesji uczestniczył Burmistrz Korfantowa, 14 radnych, sołtysi, naczelnicy wydziałów oraz zaproszeni goście.
Porządek przedstawił się następująco:
1. Otwarcie obrad i stwierdzenie prawomocności obrad.
2. Informacja Burmistrza o pracy międzysesyjnej.
3. Interpelacje i wnioski radnych.
4. Informacja Burmistrza Korfantowa z wykonania budżetu Gminy Korfantów za I półrocze 2009 roku:
a) wystąpienie Burmistrza,
b) dyskusja i pytania radnych.
5. Aktualizacja Gminnego Programu Ochrony Środowiska i Gminnego Programu Gospodarki Odpadami
a) wystąpienie Burmistrza;
b) dyskusja i pytania radnych;
c) podjęcie uchwały zmieniającej Uchwałę Nr XLIV/278/07 Rady Miejskiej w Korfantowie z dnia 31 maja 2006 roku w sprawie ustalenia szczegółowych zasad utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Korfantów.
6. Podjecie uchwał w sprawie:
a) zmian budżetu Gminy Korfantów na 2009 rok;
b) zmian w budżecie Gminy Korfantów na 2009 rok;
c) udzielenia pomocy finansowej z budżetu Gminy Korfantów dla Powiatu Nyskiego;
d) zmieniająca uchwałę w sprawie Regulaminu udzielania uczniom pomocy materialnej o charakterze socjalnym;
e) zmieniająca uchwałę w sprawie zasad udzielania i rozmiaru zniżek nauczycielom pełniącym obowiązki kierownicze, tygodniowego obowiązkowego wymiaru zajęć nauczycieli realizujących w ramach stosunku pracy obowiązki określone dla stanowiska o różnym tygodniowym obowiązkowym wymiarze godzin oraz tygodniowego obowiązkowego wymiaru zajęć pedagogów, psychologów, logopedów.
7. Odpowiedzi na zgłoszone interpelacje i wnioski radnych.
8. Wolne wnioski, komunikaty i ogłoszenia.
9. Przyjęcie protokołu z XXXIX, XL, XLI, XLII sesji Rady Miejskiej.
10. Zamknięcie obrad XLIII sesji Rady Miejskiej w Korfantowie.
Po otwarciu obrad przez Przewodniczącego Rady Pana Jana Oleksów oraz stwierdzenia ich prawomocności Sekretarz Gminy Pan Jarosław Szewczyk przedstawił wszystkim przybyłym informacje o pracy międzysesyjnej Burmistrza Korfantowa tj. w okresie od 30 lipca do 22 września br.
W kolejnym punkcie porządku obrad radni zgłosili interpelacje, które dotyczyły m.in.:
- udziału procentowego robocizny do kosztu zakupu materiałów użytych przy budowie gimnazjum w Korfantowie;
- usytuowania nowych miejsc przejścia dla pieszych w Ścinawie Małej i w Ścinawie Nyskiej;
- bezpieczeństwa uczniów wsiadających do autobusu szkolnego w miejscowości Puszyna;
- interwencji na Komisariacie Policji w Korfantowie w sprawie niebezpieczeństwa stwarzanego przez motocyklistów i motorowerzystów poruszających się po Korfantowie;
- wymiany tablicy kierunkowej w Korfantowie;
- złego stanu wieży na remizie strażackiej we Włodarach i konieczności jej naprawy.
Rada przystąpiła następnie do głównych tematów sesji czyli przedstawienia informacji z wykonania budżetu Gminy Korfantów za I półrocze 2009 roku, którą w imieniu Burmistrza Korfantowa zaprezentowała Pani Maria Zawadzka – Skarbnik Gminy. Temat ten spotkał się także z dużym zainteresowaniem ze strony radnych, którzy aktywnie uczestniczyli w dyskusji nad w/w informacją.
Pan Adam Zioło- naczelnik Wydziału Gospodarki, Ekologii i Nieruchomości UM w Korfantowie przedstawił proponowane zmiany w regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Korfantów, które dotyczą głównie stworzenia możliwości korzystania z kubłów na śmieci o pojemności nie mniejszej niż 80 litrów (dotychczas wielkość ta wynosiła 120 litrów), z tym zastrzeżeniem, że na jedną osobę w rodzinie należy zabezpieczyć 20 litrów pojemności urządzenia służącego do gromadzenia odpadów. Zmiany te zostały przez Radę przyjęte.
Rada podjęła także wszystkie przedstawione w porządku obrad projekty uchwał oraz zaakceptowała zapisy protokołów z poprzednich sesji.